facebook
Mevzuat

e-Beyanname’de yeni uygulama: Satır sınırlaması

e-Beyanname’de yeni uygulama: Satır sınırlaması

Dijital dönüşüm, sadece iş yapış biçimlerimizi değil, resmî işlemlerde uygulanan prosedürleri de değiştirdi. Bugün artık teknoloji tabanlı çözümlerle faturalardan irsaliyelere, muhtasarlardan mutabakatlara kadar tüm işlemler elektronik ortamda gerçekleştirilebiliyor. Logo’nun e-Çözümler başlığı altında toplayarak işletmelere sunduğu ve ERP’den İnsan Kaynaklarına kadar pek çok ürünle entegre çalışan elektronik çözümler, değişen mevzuata göre düzenli olarak güncellenerek işletmelerin devlete karşı yasal zorunluluklarını yerine getirmelerini kolaylaştırıyor. Bu zorunluluklardan biri de yakın zamanda güncellenen e-Beyanname.

e-Beyanname nedir?

e-Beyanname, işletmelerin vergi dairesine göndermek zorunda oldukları belgelerin elektronik ortamda iletilmesini sağlayan bir çözümdür. Tam otomasyona geçmiş tüm vergi dairelerinde kullanılabilen bu çözüm, hukuki olarak fiziksel beyanname ile aynı geçerliliğe sahip olmakla birlikte, süreçleri kısaltıp kolaylaştırması ve daha etkin takip imkânı sunması sayesinde çok daha avantajlıdır.

Hangi belgelerin e-Beyanname olarak sunulması zorunludur?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından vergi dairelerine elektronik ortamda gönderilmesi zorunlu tutulan belgeler arasında şunlar yer alıyor:

  • Kurumlar vergisi beyannamesi
  • Yıllık gelir vergisi beyannamesi
  • KDV beyannamesi
  • Banka ve sigorta muameleleri vergisi beyannamesi
  • ÖTV beyannamesi
  • Şans oyunları vergisi beyannamesi
  • Elektronik ortamda gönderilen beyannamelere ilişkin düzeltme beyannameleri
  • Özel iletişim vergisi beyannamesi
  • Geçici vergi beyannamesi
  • Muhtasar beyannameler

e-Beyanname genel anlamda süreçleri hızlandırmakla birlikte, özellikle çalışan sayısı fazla olan işletmelerin e-Beyanname sürecinde bazı sıkıntılar yaşadığı gözlemleniyordu. Gelir İdaresi Başkanlığı 1 Haziran 2023 tarihinde yaptığı duyuruyla bu sorunu ele alarak e-Beyanname’de yeni bir uygulama başlattı.

e-Beyanname’de ne değişti?

Bilindiği gibi, beyanname verme süresinin son günlerinde sistemlerde yaşanan yoğunluk, sürecin kesintisiz işlemesini kimi zaman engelliyor. Özellikle de Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerinde, işletmedeki her bir çalışanın bilgilerinin satırlar hâlinde sisteme girilmesi gerekiyor. Çalışan sayısının çok fazla olduğu işletmelerde ise girilen sayısının fazlalığı nedeniyle sistemsel sorunlar yaşanabiliyor.

Gelir İdaresi Başkanlığı, bu sorunu çözmek üzere 1 Haziran 2023 tarihinde yayınladığı duyuruda, çalışanlara yönelik SGK Bildirimleri bölümünde satır sınırlaması getirdiğini açıkladı. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: “Buna göre, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinde ‘SGK Bildirimleri’ bölümüne giriş yapılabilecek satır sayısı, 01.06.2023 tarihinden itibaren, her ayın 1 ila 20’nci (20'si dâhil) günleri arasında 5.000 (beş bin) satır, ayın 21’inci gününden itibaren ise ay sonuna kadar 2.000 (iki bin) satır olarak uygulanacaktır. Satır sayıları belirtilen miktarları aşan mükellefler, beyannamelerinin vergiye ilişkin bölümlerinde değişiklik yapmaksızın, ‘SGK Bildirimleri’ bölümüne ek bildirimler yapmak suretiyle, düzeltme beyannamesi şeklinde beyannamelerini tamamlayabilirler.”

Bu yenilik mükellefler açısından ne anlama geliyor?

Yapılan değişiklik uyarınca aylık veya üç ayda bir Muhtasar ve Prim Beyannamesi vermekle yükümlü olan mükellefler, çalışanlarına ilişkin SGK Bildirimlerinde sözü edilen satır sınırlamalarına uymak zorunda.

Bilindiği gibi, mevzuat gereği beyannamelerin takip eden ayın 26’ncı günü saat 23:59’a kadar verilmesi gerekiyor. Yeni düzenlemeyle birlikte, beyannamesini ayın 20’sinden önce veren işletmeler 5000 satır avantajından yararlanıyor. Ayın 21’inden sonra verilen beyannamelere ise 2000 satır sınırı getiriliyor. Çok sayıda çalışanı bulunan işletmeler ise bu sınırlamalara uyamadıkları takdirde, ek bildirimlerle düzeltme beyannameleri oluşturarak sisteme giriyor.


Logo çözümleriyle beyanname süreçlerinde kolaylık

ERP’den bordro çözümlerine, insan kaynaklarından ön muhasebe programlarına kadar her türlü çözümde kullanıcılarına etkin ve güncel destek veren Logo, e-Beyanname sistemindeki bu yenilik hakkında da kullanıcıları bilgilendirerek gerekli düzenlemelerin yapılmasına destek oluyor.

Bugüne dek sayısız işletmenin e-Beyanname uygulamalarına kolaylık ve rahatlık kazandıran Logo, bu yeni düzenleme çerçevesinde de kullanıcılarına etkin, güncel ve güvenilir çözümler sunmaya devam ediyor.

Sürüm duyuruları hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki linkleri inceleyebilirsiniz.

3.16.7.2 - Mayıs 2023 - Logo j-HR Bilgi Deposu

9.48.1 - Mayıs 2023 - Logo Netsis 3 Bordro Bilgi Deposu

4.85.01.00 - Mayıs 2023 - Logo Bordro Plus Bilgi Deposu

05.07.2023
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.