Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Ürün geliştirme süreci, fikir üretme aşamasıyla başlar ve müşteri beklentileri doğrultusunda yeni fikirler geliştirilir. Ürün geliştirmede başarı için ürünün özgün olması, iyi tasarlanması, müşteri beklentilerinin karşılanması, doğru konumlandırılması ve şirket içi faktörlerin uyumlu olması önemlidir. Ayrıca, ürün pazara sunum zamanının planlanması, maliyetlerin doğru tahmin edilmesi ve pazar analizinin yapılması gereklidir.
İçindekiler
1. Ürün geliştirme nedir?
2. Ürün fikri geliştirme
3. Ürün geliştirmede başarı faktörleri
Farklı faaliyet alanlarına göre işletmeler için ürün kavramı değişiklik gösteriyor. Ancak ürün geliştirme çalışmasıyla ilgili belli standart doğrular bulunuyor. Bu yazımızda ürün geliştirme hakkında bilmeniz gerekenleri anlatıyoruz. Başarı için ürün geliştirmede dikkat edilmesi gereken unsurları da değerlendiriyoruz.
Bir fikrin ortaya çıkmasından başlayarak müşteriye sunulmaya hazır bir değere dönüştürülünceye kadar geçirdiği tüm işlemlerden oluşan süreçtir.
Firmalar; büyümek, pazar paylarını artırmak, kâr etmek; atıl kapasitelerini kullanmak ve rakiplerin yeni ürün geliştirme çalışmalarının gerisinde kalmamak gibi amaçlarla yeni ürün geliştirmek isteyebilirler.
Yeni ürün geliştirme süreci, fikir üretme aşamasıyla başlamaktadır. Bu aşama, hedef pazar beklentileri ve şirketin amaçları çerçevesinde sürekli bir araştırmayı kapsar. Amaç, en iyi fikri bulmak için mümkün olduğunca çok fikir üretmektir.
Ürünle ilgili yeni fikirler, müşteri beklentilerinin veya teknolojik gelişmelerin yönlendirmesiyle, firma içi ve dışı pek çok kaynaktan üretilir.
Firma içi kaynaklar; yöneticiler, satış elemanları, araştırma geliştirme ve üretim bölümleri vb. olmak üzere her düzeydeki firma çalışanları; firma dışı kaynaklar ise; müşteriler, bilim adamları, rakipler, tedarikçiler, laboratuvarlar, danışmanlar, bilimsel ve teknik konferanslar, reklam ajansları, pazarlama araştırma kuruluşları, ticari birlik ve dernekler, endüstriyel yayınlar vb. olarak sayılabilir.
Her şey bir adımla başlar. Fikir üretme aşamasına geçebilmek için takımınızı toplayıp bir beyin fırtınası toplantısı yapabilirsiniz.
Ürüne ilişkin faktörler
Şirkete ilişkin faktörler
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.