Satış PazarlamaE Ticaret

E-ticaret Yapmak İçin Dağıtım Kanalı Nasıl Oluşturulur?

Mevcut web sitenizde, uygulamanızda veya yeni bir operasyon başlatarak e-ticaret konusunda çalışmak istiyorsanız ilk atmanız gereken adımlardan biri, müşterilere siparişleri ulaştırmak için dağıtım kanalını oluşturmak olacaktır. Bu mini rehberimizde, e-ticarette gerekli dağıtım kanalını oluşturmak üzere bilmeniz gerekenleri paylaşıyoruz.

Web sitesi, uygulama veya sosyal medya üzerinden olsun fark etmez. Bir şeklde e-ticaret yapıyor veya yapacaksanız siparişinizi müşteriye en hızlı ve doğru biçimde ulaştırmanız işinizin önemli bir  bölümünü oluşturacaktır. Siparişinizi müşteriye ulaştırmak için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz: Kendi dağıtım ekibinizi kurmak veya lojistik firmalarıyla anlaşmak. 

Rehberimizi bu iki yöntem üzerine kuruyoruz. Şirketinizin yapısına, sektörünüze ve müşteri profilinize en uygun yöntemi seçebilirsiniz.

Kendi dağıtım ekibinizi kurun

Ürünlerin dağıtımını, şirketinizin bünyesinde kuracağınız lojistik departmanı ile yapabilirsiniz. Müşteriye hızlı ulaştırılması gereken, yüksek değerli ürünlerin dağıtımı yapılıyorsa ve küçük bir coğrafyada dağıtım söz konusu ise kendi organizasyonunuzun içine dahil bir lojistik departmanı olması daha doğru olacaktır.

Dahili lojistik departmanı bazı durumlarda avantaj sağlar ancak beraberinde şirket içinde bir dağıtım ekibi olması, yani ekstradan personel bulunması anlamına gelir. Bu durum, dağıtımın olmadığı zamanlarda da şirket için maliyet demektir. Diğer yandan dağıtım ve iade ürünlerin yönetilmesi konusunda da şirketin tecrübe sahibi olması gerekir bu durumda zaman gerektirecektir.

Farklı lojistik şirketleriyle anlaşın

Kendi bünyenizde bir lojistik departmanı kurmak sizin için gereksiz veya fazla maliyetli görünüyorsa diğer seçeneği değerlendirebilirsiniz. Yani dağıtımı lojistik firmaları aracılığıyla yapmanız mümkün. Lojistik firmaları ile anlaşarak dağıtımı onlara teslim etmenin en önemli avantajı, lojistikle ilgili yatırım yapmak ya da uzmanlaşmak zorunda kalmadan, kendi işinize odaklanabilmenizdir.

Şayet ürünlerin çok hızlı ulaştırılması gerekmiyorsa, çok pahalı ürünler değilse ve bütün Türkiye gibi geniş bir coğrafyaya dağıtım söz konusuysa lojistik firmalarıyla anlaşmak daha doğru olabilir. Üstelik lojistik firmaları ile anlaşılması durumunda, ters lojistik denen yani hatalı ya da beğenilmeyen bir ürünün iadesi sürecini de bu firmaların yapması anlamına geliyor.

Lojistik firmalarıyla anlaştığınız durumda eğer, dağıtım maliyetini müşterilerinize yansıtmak durumunda kalıyorsanız birkaç lojistik firması ile anlaşarak müşterilerinize seçenek sunabilirsiniz.

Bir diğer önemli konu ise, gönderdiğiniz ürünlerin sigortalarının yapılması. Eğer bir lojistik firması ile dağıtımınızı gerçekleştiriyorsanız, firmadan sigorta talep etmelisiniz.

04.12.2017
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Bulut Servisleri İle

İşinizi Dilediğiniz Zaman, Dilediğiniz Yerden Yönetin.

BULUT

Logo Bulut ERP

Bulut ERP servisi ile muhasebeden satışa, üretimden bütçelemeye kadar tüm fonksiyonlar bulut teknolojisi ile sunuluyor. İşlerinize istediğiniz yerden ve istediğiniz zamanda erişmenizi sağlayan Logo bulut ERP'yi, ihtiyaçlarınıza göre kolayca ve hızlı bir şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Bilgi Al
BULUT

Logo Bulut İK

Logo Bulut İK işletmenizde temel insan kaynakları süreçlerinizi uçtan uca, en verimli şekilde bulutta yönetme kolaylığı sunuyor. Logo Bulut İK, bulut tabanlı yapısı sayesinde bordrolama ve temel İK süreçlerine her an, her yerden erişmeyi sağlayarak İK ekiplerine ve yöneticilerine esneklik ve hız kazandırıyor.

Bilgi Al
BULUT

Logo İşbaşı

Ön muhasebe işlemlerine her an, her yerden kolayca ulaşmayı sağlayan online ön muhasebe programı Logo İşbaşı ile mikro ölçekli şirketler işlerini sürekli kontrol altında tutabiliyor.

Bilgi Al
Logo Bulut Servisleri, bulut teknolojisinin avantajlarından Logo güvencesiyle faydalanmanızı sağlıyor.

Hepsini İncele

Logo On-Premise Ürünleri ile

İşinizi Dilediğiniz Zaman, Dilediğiniz Yerden Yönetin.

ON-PREMISE

Logo GO Wings

Logo’nun teknolojik bilgi birikimi ile inovasyon yeteneğini bir araya getirerek geliştirdiği web üzerinden kullanılabilen Logo GO Wings ile, KOBİ’lerin siparişten muhasebeye kadar uzanan iş süreçleri her an her yerden anlık olarak yönetiliyor.

Bilgi Al
ON-PREMISE

Logo Start 3

Ön muhasebe programı Logo Start 3 ile tüm mikro işletmeler stok, maliyet, kasa, fatura, sipariş, ödeme ve tahsilat takibi, banka ve müşteri bilgilerinin yönetimi işlemlerini tek noktadan yapabiliyor. Böylece banka hesaplarından aylık ödemelere, stok bilgilerinden e-Fatura kesimine kadar her noktada kontrol ve verimlilik artışı sağlanıyor.

Bilgi Al
Logo Bulut Servisleri, bulut teknolojisinin avantajlarından Logo güvencesiyle faydalanmanızı sağlıyor.

Hepsini İncele

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.