Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

E-ticaret Yapmak İçin Dağıtım Kanalı Nasıl Oluşturulur?

Mevcut web sitenizde, uygulamanızda veya yeni bir operasyon başlatarak e-ticaret konusunda çalışmak istiyorsanız ilk atmanız gereken adımlardan biri, müşterilere siparişleri ulaştırmak için dağıtım kanalını oluşturmak olacaktır. Bu mini rehberimizde, e-ticarette gerekli dağıtım kanalını oluşturmak üzere bilmeniz gerekenleri paylaşıyoruz.

Web sitesi, uygulama veya sosyal medya üzerinden olsun fark etmez. Bir şeklde e-ticaret yapıyor veya yapacaksanız siparişinizi müşteriye en hızlı ve doğru biçimde ulaştırmanız işinizin önemli bir  bölümünü oluşturacaktır. Siparişinizi müşteriye ulaştırmak için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz: Kendi dağıtım ekibinizi kurmak veya lojistik firmalarıyla anlaşmak. 

Rehberimizi bu iki yöntem üzerine kuruyoruz. Şirketinizin yapısına, sektörünüze ve müşteri profilinize en uygun yöntemi seçebilirsiniz.

Kendi dağıtım ekibinizi kurun

Ürünlerin dağıtımını, şirketinizin bünyesinde kuracağınız lojistik departmanı ile yapabilirsiniz. Müşteriye hızlı ulaştırılması gereken, yüksek değerli ürünlerin dağıtımı yapılıyorsa ve küçük bir coğrafyada dağıtım söz konusu ise kendi organizasyonunuzun içine dahil bir lojistik departmanı olması daha doğru olacaktır.

Dahili lojistik departmanı bazı durumlarda avantaj sağlar ancak beraberinde şirket içinde bir dağıtım ekibi olması, yani ekstradan personel bulunması anlamına gelir. Bu durum, dağıtımın olmadığı zamanlarda da şirket için maliyet demektir. Diğer yandan dağıtım ve iade ürünlerin yönetilmesi konusunda da şirketin tecrübe sahibi olması gerekir bu durumda zaman gerektirecektir.

 

Farklı lojistik şirketleriyle anlaşın

Kendi bünyenizde bir lojistik departmanı kurmak sizin için gereksiz veya fazla maliyetli görünüyorsa diğer seçeneği değerlendirebilirsiniz. Yani dağıtımı lojistik firmaları aracılığıyla yapmanız mümkün. Lojistik firmaları ile anlaşarak dağıtımı onlara teslim etmenin en önemli avantajı, lojistikle ilgili yatırım yapmak ya da uzmanlaşmak zorunda kalmadan, kendi işinize odaklanabilmenizdir.

Şayet ürünlerin çok hızlı ulaştırılması gerekmiyorsa, çok pahalı ürünler değilse ve bütün Türkiye gibi geniş bir coğrafyaya dağıtım söz konusuysa lojistik firmalarıyla anlaşmak daha doğru olabilir. Üstelik lojistik firmaları ile anlaşılması durumunda, ters lojistik denen yani hatalı ya da beğenilmeyen bir ürünün iadesi sürecini de bu firmaların yapması anlamına geliyor.

Lojistik firmalarıyla anlaştığınız durumda eğer, dağıtım maliyetini müşterilerinize yansıtmak durumunda kalıyorsanız birkaç lojistik firması ile anlaşarak müşterilerinize seçenek sunabilirsiniz.

Bir diğer önemli konu ise, gönderdiğiniz ürünlerin sigortalarının yapılması. Eğer bir lojistik firması ile dağıtımınızı gerçekleştiriyorsanız, firmadan sigorta talep etmelisiniz.