Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Satışı Artırmanın En Etkili 10 Yolu

Hangi sektör olursa olsun, kârlılığınızı artırmak için daha fazla satış yapmanız önemli bir iş kalemi olacaktır. Günümüz rekabet koşullarında satışınızı artırmak için pazardan müşteri çalmanız veya pazarı büyütmeniz gerekebilir. Bunun için yapmanız gerekenleri özet açıklamalar halinde 10 maddede sıraladık.

1- Doğru müşteri ile iletişimde kalın

Doğru müşteriyle bir kere iletişime geçtiğinizde bunun devamını getirebilecek iletişim kanallarını oluşturun.

 2- Veri tabanı oluşturun

Çeşitli kanallar aracılığıyla ulaştığınız potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanında toplayın ve yönetin.

3- Hedef kitlenizi seçin

Müşterilerinizi sınıflandırın ve hedef müşteri sınıfınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alan müşteriler ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.

4- Mevcut müşterilerinizi elinizde tutun

Müşterilerinizi elinizde tutmaya nasıl devam edeceğiniz ile ilgili planlar yapın.

5- Ürün ve hizmetlerinizi farklılaştırın

Kendinize daima, müşterilerinizin sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi neden almaları gerektiği sorusunu yöneltin. Soruyu cevaplayın ve bu doğrultuda sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratmaya çalışın.

 

6- Yeni müşteriler için yollar belirleyin

Yeni müşteriler için yeni müşterilere ulaşabilecek iletişim kanallarını ve bu kanallarda yapılacak etkinliklerinizi belirleyin.

7- Satış süreçlerinizi oluşturun

Satışın birbirini takip eden adımlardan oluştuğunun anlatıldığı süreç yaklaşımı ve her adımla ilgili alınacak aksiyonlar.

8- Pazarı ve rakipleri inceleyin

Pazar dinamiklerini öğrenin, rakip firmaları inceleyin. Pazar dinamiklerinin genel analizi için tasarlanmış bir PEST ve SWOT analiz şablonu, pazar büyüklüğü ve büyüme hızı, pazar payı, rakip analizi, müşteri analizi

9- Satış için özel sunumlar hazırlayın

Satış ile ilgili çıkarımlarınızı ve sunumlarınızı netleştirin. Bunun için, özellik-fayda çalışması, 30 sn’lik, 3 dakikalık ve 10 dakikalık çerçeve sunumları, satış destek materyallerinin hazırlanması gibi çalışmaları yürütün.

10- Yeni müşterilere ulaşma kanallarını belirleyin

Müşterilerinize hangi kanallar aracılığıyla ulaşacağınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfına ulaşım kanallarını belirleyin.

 

İLGİLİ LOGO ÇÖZÜMLERİ