facebook
Satış Pazarlama

Dönüşüm hunisi optimizasyonu: Web sitelerinde daha fazla satış elde etme yolları

Dönüşüm hunisi nedir?

 Dönüşüm hunisi – ya da İngilizce adıyla conversion funnel – satın alma süreçlerinin başından sonuna kadar izlenen yolları ifade eder. Bu terimin kullanılması, satın alma süreçlerinin huniye benzer bir yapıda ilerlemesinden ötürüdür.

 
Huninin en üst ve geniş kısmını, siteye giriş yapan günlük kullanıcılar oluşturur. Fakat bu kullanıcıların tamamı sitede sunulan ürün ve hizmeti satın almaz. Kullanıcıların büyük bir kısmı ürünlere göz atıp siteden çıkar. Bir kısmı ise sepetlerine ürün ekler ancak satın alma aşamasına geçmeden siteyi terk eder. Ziyaretçilerin yalnızca görece küçük bir kısmı satın alma işlemini tamamlar ve bu kişiler huninin ağzını temsil eder.

 
Dönüşüm optimizasyonu sayesinde huninin üst kısmından alt kısmına daha fazla kullanıcı akışı sağlanır.

 
Dönüşüm hunisi optimizasyonu ne işe yarar?

 
Huni şeması, dönüşüm optimizasyonu açısından büyük öneme sahiptir. Bu şema sayesinde kullanıcıların alışkanlıkları ve tercihleri daha iyi incelenebilir, yapılan değişikliklerin hedef kitleyi nasıl etkilediği rahatlıkla gözlemlenebilir. Dolayısıyla stratejik bir dönüşüm hunisi optimizasyonu, satış miktarlarını arttırmak ve daha fazla müşteri çekmek için birebirdir.

 
Dönüşüm hunisinin kısımları nelerdir?

 
Yukarıda kısaca değindiğimiz üzere dönüşüm hunisi; üst, orta ve alt olmak üzere üç ayrı kısımdan oluşur. Bu kısımları şu şekilde detaylandırabiliriz:

 
• Üst kısım

 
Bu kısım, kullanıcıların henüz arayışta olduğu kısımdır. Üst kısma dahil olan müşteriler, alacakları ürün veya marka konusunda kararsız olabilir. Hangi ürünün ya da hizmetin kendilerine uygun olduğunu anlamak için araştırma yapan bu müşteriler, farklı markaları ve ürünleri kıyaslar. Dolayısıyla üst kısımdaki müşteriyi çekmek için ürün ya da hizmetin sunumuna özen gösterilmeli ve müşteride ilgi uyandıracak tasarımlara başvurulmalıdır.

 
• Orta kısım

 
Orta kısımda genellikle ürünü hangi satıcıdan alacağına karar vermiş müşteriler yer alır. Bu aşamadan sonra müşterinin dikkat ettiği şey ürünü gerçekten isteyip istemediğidir. Bu aşamada bazı müşteriler, fiyat ya da kargo süresi gibi çeşitli faktörler sebebiyle ürünü almaktan vazgeçebilir.

 
Orta kısımda sepetlerine ürün ekleyen müşterilerin yalnızca bir kısmı gerçekten satın alma aşamasına geçer, geri kalan kısım ise sepetlerinde ürün olduğu hâlde siteyi terk eder. Dolayısıyla orta kısımdaki müşteriyi alt kısma taşımak için terk edilen sepet sayısını azaltmaya, müşterilere ücretsiz kargo ya da avantajlı fiyatlar sunmaya özen gösterilmelidir.

 
• Alt kısım

 
Alt kısımdaki müşteriler artık satın alma işlemini tamamlamaya karar vermiş, ürünü satın alma aşamasına geçmiştir. Ancak bu kısımdaki müşterilerin devamlı hâle getirilmesi esastır. Bu sebeple, düzenli reklamlar ve müşterileri teşvik eden kampanyalar ile alt kısımdaki müşterilerin devamlılığı sağlanmalıdır.

 
Dönüşüm optimizasyonu nasıl yapılır?

 
Dönüşüm hunisi optimizasyonu, bir firmanın daha fazla müşteriye ulaşmasını ve satış verimliliğini arttırmasını sağlar. Bu optimizasyon, farklı kısımlardaki kullanıcılar için farklı biçimlerde gerçekleştirilebilir.

 
1. Platformun görünürlüğü arttırılmalıdır


Ürün tanıtımı yaparken doğru kitleye ulaşmak ve ürünleri gerçekten ihtiyaç duyan kişilere tanıtmak gerekir. Bu nedenle, atılabilecek ilk adımlardan birisi hedef kitle odaklı SEO ve anahtar kelime optimizasyonuna öncelik vermektir. Aynı zamanda Google ve Yandex gibi arama motorlarına, çeşitli sosyal medya ağlarına ya da uygulamalara reklam verilerek müşteri çekmek hedeflenebilir.

 
2. Sitenin tasarımına özen gösterilmelidir


Kullanıcıların bir internet sitesinde ya da platformda aradıkları en önemli niteliklerden birisi erişilebilirliktir. Akıcı, göz yormayan ve kullanım kolaylığı sunan bir tasarım; özellikle orta kısımdaki kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlar. Böylece sepetlerine yeni ürünler ekleme ya da ekledikleri ürünleri satın alma ihtimalleri artar.

 
Firmalar, kullanıcıların tasarım beklentilerini öğrenmek için güncel trendleri takip edebilir ve böylece en doğru tasarımı ortaya koyabilir.

 
3. İstatistikler ve veriler göz ardı edilmemelidir


İstatistikler ve veriler, bir firmanın başarısını ölçmenin en kolay yoludur. Dolayısıyla Google Analytics gibi analiz platformları üzerinden sitenin başarısı ölçülmeli ve geliştirilmesi gereken yerler tespit edilmelidir.

 Kullanıcıların siteyi en çok hangi aşamalarda terk ettiği ve hangi ürünlerin ya da sayfaların müşterileri satın almaya yönlendirdiği incelenmelidir. Bütün bu istatistikler göz önünde bulundurularak sitenin performansını iyileştirecek adımlar izlenmelidir.

 
4. Müşteri sadakati sağlanmalıdır


Dönüşüm hunisinin alt kısmında yer alan müşterileri devamlı hâle getirmek, başarılı bir e-Ticaret platformu olmak için elzemdir. Bu sebeple, müşterilerin site dışı unsurlarla alışveriş yapmaya teşvik edilmesi gerekebilir. Örneğin müşterilere çeşitli teklifler ve kampanyalar ileterek gelecek alışverişleri için aynı siteyi seçmeleri sağlanabilir.

 
Bunun yanında iyi bir müşteri deneyimi ekibi kurmak ve canlı destek gibi çeşitli hizmetler ile müşterilerin alışveriş tecrübesini en üst seviyeye çıkarmak da sadakati arttırmak için birebirdir.

 
5. Optimizasyon ve mobil uyumluluğa önem verilmelidir

 
Ürün sayfalarının tüm cihazlara uygun bir şekilde optimize edilmesi ve mobil versiyonlarının yapılması, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak için şarttır. Mobil cihazları kullanan kişilerin daha fazla olduğu düşünülürse mobil uygulama çıkarmak ve mobil tarayıcıda akıcı çalışan bir internet sitesi tasarlamak, platformların öncelikleri arasında yer almalıdır.

 
Mobil uyumluluğun yanı sıra platformun genel optimizasyonu da önemlidir. Sitenin hızlı bir şekilde açılıp kapanması, ürün görsellerinin ve videolarının yüksek çözünürlüklü olması, kullanıcının sitede akıcı bir şekilde gezinebilmesi; platformda geçirdiği süreyi hızlandırıp ürün satın alma ihtimalini arttırır.

11.08.2023
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.