facebook
e-Çözümler

e-Fatura başvurusu nasıl yapılır?

Ticari değere sahip olan bir satış işleminin faturalandırılması gerekir. Son dönemde, klasik faturalandırma işleminin yerini teknolojik gelişmeler almıştır. e-Fatura, bu kapsamda ortaya çıkmış yeniliklerden biridir. Kullanıcıya sağladığı büyük kolaylık ve fatura işlemlerinin takibi nedeniyle birçok işletme bu sistemi kullanmaya başlamıştır.

E Fatura sisteminin günden güne yaygınlaşması ile birlikte kimlerin bu sistemi kullanması gerektiği de merak edilen konulardan biridir. E Fatura kesilmesi için karşı tarafın da E Fatura kullanıcısı olması gerekir. Karşı taraf bu kriterleri taşımıyorsa, kesilecek olan fatura E arşiv fatura şeklinde hazırlanabilir.

Gelir İdaresi Başkanlığı'nca 22 Ocak 2022 tarihinde bu işlemler ile ilgili yeni bir düzenleme yapılmıştır. Yapılan düzenleme kapsamında, 2020 ve 2021 yıllarında brüt satış hâsılatı 4 milyon Tl'yi bulan işletmelerin 1 Temmuz 2022 tarihine kadar E Fatura sistemine geçişi zorunlu tutulmuştur. Mükellefler, yapılan ticari işlemlerini bu sistem üzerinden faturalandırabilirler.

E Fatura işlemlerine başlayan işletmeler çok önemli avantajlar elde eder. Bu avantajlar ile işlerin takibi ve yürütülmesi çok daha kolaydır. Sistemin kullanımı ile firmanın sahip olacağı avantajları şu şekilde sayabiliriz.

·         Firmanın faturalandırma süreci çok kısadır. Firma saniyeler içinde fatura işlemini tamamlayabilir.

·         Faturaların arşivlenmesi ve geçmişe dönük bir faturanın aranıp bulunması çok kolaydır.

·         Hatalı kesilen faturaların iptali ya da değiştirilmesi çok daha pratiktir.

·         İşletmenin kırtasiye malzemesi giderlerini önemli ölçüde düşürür.

·         Faturalandırma esnasında herhangi bir kâğıt sarfiyatı olmadığı için doğa dostu bir uygulamadır.

·         Fatura kesme işlemi esnasında firmanın hata yapma ihtimali neredeyse yoktur.

e-Fatura başvuru sorgulama nereden yapılır?

Son dönemde E Fatura sistemine geçmek isteyen kullanıcı sayısında önemli oranda artış yaşanmıştır. Son derece pratik olan başvuru süreci sayesinde kısa süre içerisinde siz de işletmenizi bu sisteme geçirebilirsiniz. Sisteme başvuru yapmak için özel entegrasyon, GİB sistemine entegre olunması ve GİB portal üzerinden olmak üzere 3 farklı başvuru yöntemi kullanılır.

Başvuru işlemlerini başlatmadan önce ilk olarak e-imza ya da mali mühür edinmeniz gerekir. Bu işlemi giderdikten sonra hangi yöntem ile sisteme dâhil olunması gerektiğine karar verilir. Genel anlamda izlenmesi gereken yöntem aşağıdaki sıra dâhilinde yürütülür.

·         Mükellef tarafından mali mühür başvuru işlemi gerçekleştirilir.

·         E Fatura sözleşmesine yönelik sözleşme imzalanır.

·         Başvuru işlemleri için efatura.gov.tr adresinden gerekli işlemler yürütülür.

·         Başvuru esnasında firma tarafından GİB'e bildirilmesi gereken tüm bilgilerin eksiksiz olmasına özen gösterilir.

·         GİB tarafından ilgili mükellefe, bilgilerde yanlışlık olmaması adına aktivasyon linki gönderilir.

·         Gönderilen aktivasyon linki, mükellef tarafından mali mühür ile imzalanır.

·         Gerekli imza işlemlerinin tamamlanmasını müteakip Gelir İdaresi Başkanlığı'nın onay mesajı beklenir.

e-Fatura başvuru iptali nasıl yapılır?

E Fatura başvuru ve iptal talepleri ile ilgili tüm işlemler Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yürütülür. Doğal olarak yapılan başvuru işleminin iptali de yine bu portal üzerinden yapılır. GİB web sitesinin ilgili alt menüsünden işlemin iptali ve başvuru süreci ile ilgili takip yapılabilir. Sistemin önemli avantajları olması nedeniyle bundan sonraki süreçte sistemi kullanan mükellef sayısının her geçen gün biraz daha artacağı düşünülür.

E Fatura başvurusu yapan işletmenin bu başvuruyu iptal etmek için bazı sebepleri olabilir. Bu kapsamda karşılaşılan nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz.

·         İşletmenin ticari faaliyetini sonlandırmak istemesi,

·         İşletmenin E Fatura işlemlerine uyum sağlayamaması,

·         Firmanın başvuru esnasında tamamlanamayacak seviyede eksikliklerinin olması durumunda başvurunun iptali gerekebilir.  

E Fatura sistemi, işletmenin fatura işlemlerini takip eden vergi dairelerinin işlerini de önemli ölçüde kolaylaştırır. Kesilen fatura direkt olarak GİB sistemi ile entegre şekilde çalışacağı için vergi dairelerinin iş yükü de azalacaktır. Sistemin sürekli güncellenmesi ve daha da pratik hale gelmesi nedeniyle kullanımının da işletmenin menfaatine olacağı değerlendirilir.

21.09.2022
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım
Telefonunuza doğrulama kodu gönderilecektir.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.