Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
e-Ticarette müşteri sadakatinin sağlanması için müşteri ile bağlantıda kalınmalı, müşteri görüşleri önemsenmeli, çok satan ürünler önceliklendirilmeli, indirimler ve promosyonlar uygulanmalı, hediye seçenekleri sunulmalı ve stoklar güncel tutulmalıdır. Müşteri sadakatinin oluşturulması, markaların uzun vadeli müşteri ilişkileri kurabilmesi için önemli bir konudur.
İçindekiler
1. Müşteri sadakati nedir?
2. e-Ticarette müşteri sadakati oluşturmanın önemi
3. e-Ticarette müşteri sadakati nasıl sağlanır?
e-Ticarette satış sürekliliğini sağlamanın yolu satış aşamasının istikrarlı bir şekilde devam ettirilebilmesinden geçer. Satış oranlarının istikrarlı olarak büyüyebilmesi ve sayıların her zaman artış eğiliminde olması için yeni gelen müşterilerin yanında alışveriş yapan ve yapmaya devam etmesi istenen mevcut müşterilerin de korunması gerekli. e-Ticarette markaların sürdürülebilir pazarlama süreçleri gerçekleştirebilmeleri için müşteri sadakatinin yerleşmiş olması oldukça önemli bir yere sahip olur.
Pazarlama sektöründe markalar arasındaki rekabetin her geçen gün artması, eski markaların yerini sağlamlaştırması ve yeni markaların da pazardaki yerini alması ile müşteri sadakatini sağlamak hem eski hem yeni markalar için çok daha zor bir hale gelir. Markaların, müşterilerinin sadakatini kazanabilmesi aynı zamanda yeni müşterileri de kendilerine çekebilmesi için farklı stratejileri izlemeleri gerekir. Müşteri sadakati, müşterilerin ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetleri hızlı bir şekilde ve ihtiyaçları olduğu anlarda onlara sunma, müşterilerin sorunları ile alakadar olma ve çeşitli avantaj, indirim ve promosyonlar seçenekleri ile müşterinin ilgisini canlı tutma gibi aksiyonlarla hayata geçirilir. Müşteri sadakati oluşturma stratejilerini bu yazıda sizler için derledik.
“Müşteri sadakati nedir?” sorusunun cevabı bir müşterinin alışverişinden memnun kalarak bir sonraki alışverişini yine aynı yerde gerçekleştirmesi olarak cevaplandırılır. Müşteri sadakati, bir müşterinin e-Ticaret markasının sunduğu avantajlar, promosyonlar ve hediyeler sayesinde rakip e-Ticaret sitelerine yönelmeyi reddetmesi ve aynı yerden yeniden alışveriş yapmasını gösterir.
Bir örnekle açıklanırsa, bir müşterinin e-Ticaret mağazası üzerinden satın aldığı çantanın yerine yanlış bir ürünün yönlendirilmesi sonucunda mağazanın müşteri ile ilgilenmesi müşteri sadakatini sağlamlaştıracak hareketlerden biri olur. Müşteri, eline ulaşan yanlış ürünün kendi istediği ürün ile hızlı bir şekilde değiştirilmesi sonucunda daha sonra yapacağı çanta alışverişinde yeniden bahsi geçen e-Ticaret mağazasını ziyaret etmeyi düşünür. Ya da bir müşterinin bir e-Ticaret mağazası üzerinden aldığı ürünün istediği şekilde gelmiş olması ve alışverişini memnun bir şekilde sonlandırması sonraki alışverişlerinde de aynı e-Ticaret sitesini kullanmaya müşteriyi yöneltir. Bu tür geri dönüşler, müşterilerin deneyimlerini değerli hissetmelerine yardımcı olur ve sonraki alışverişlerinde aynı internet sitesini öncelikli olarak tercih etmelerine yardım eder.
e-Ticarette müşteri sadakat programı dahilinde müşterilerin alışverişlerinde devamlılık sağlanması e-Ticaret markasının kâr oranını yükseltebilmesi ve bu alanda satış devamlılığını sağlayarak satışlarını artırabilmesi için önemli bir yer tutar. Müşteri sadakati markalar için önemli bir konudur çünkü, mevcut müşterileri markaya bağlayabilmek yeni müşterileri markaya bağlamaktan daha düşük maliyet oranı ile öne çıkar.
Alışverişten memnun kalan müşteri, deneyimlerini çevresindekilerle paylaşır ve onları da aynı e-Ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapmaya yöneltir. Bu iletişimlerle birlikte yeni müşterilerin de e-Ticaret mağazası üzerinden alışveriş yapma oranı artar. Sadakati sağlanan müşteri e-Ticaret sitesi üzerinden alışverişlerini sürdürürken yeni gelen müşteriler de aynı alışveriş memnuniyetini elde edebilirse bahsi geçen site üzerinden alışveriş yapmaya devam ederler. Müşteri sadakati yeni müşterilerin kazandırılmasını sağladığından markalar için kritik bir noktada bulunur.
Müşterilerin marka sadakatlerinin oluşturulması; müşterilerin alışveriş süreçlerinde olumsuzluk yaşamamaları, olumsuzluk yaşasalar bile hızlı bir çözüm ile sorunlarının çözülebilmesi sayesinde mümkün olur. Markaların müşterilerine sunduğu avantajlar, promosyonlar ve indirim kuponları gibi sürprizler, müşteri sadakatini sağlamanın olmazsa olmazları içerisinde yer alır.
“Müşteri sadakati nasıl sağlanır?” sorusu, birçok değişkene bağlı olarak çeşitli cevaplar içerir. Marka sadakatini güçlendirebilen faktörler arasında; ürün kalitesi, müşteri hizmetleri, rekabetçi fiyatlandırma, duygusal bağ kurma, yenilikçilik ve güvenilirlik yer alır. Ayrıca, kişiselleştirilmiş deneyimler, özel kampanyalar ve sürdürülebilir uygulamalar da müşterilerin markaya bağlılığını artırabilir. Bu unsurlar, uzun vadeli müşteri ilişkilerinin oluşturulmasına katkı sağlar. Müşterinin marka sadakatinin sağlanmasına etki edebilen maddeler aşağıdaki şekilde sıralanabilir:
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.