Burcu Gıda Logo Yazılım ile Tam Entegre

Konserve ve hazır yemek sektörünün güçlü markası Burcu Gıda, ERP’den iş akış yönetimine, insan kaynaklarından iş analitiğine kadar bir çok sürecini Logo Yazılım çözümleriyle dijitalleştirdi.

Şirket Hakkında

1982 yılında kurulan Burcu Gıda, yaptığı yatırımlarla hem kapasitesini hem de ürün yelpazesini genişleterek Türkiye ve dünya pazarında aranan bir marka haline geldi. 50.000 m² açık, 10.100 m² kapalı alanda, iki üretim tesisiyle faaliyet gösteren şirket; 12 kategoride 450’den fazla ürün çeşidi sunuyor

Beklenti ve Hedefler

Burcu Gıda, büyüyen operasyonlarında iş süreçlerini daha kolay, hızlı ve doğru yönetebilmek; şirket yöneticilerinin karar alma süreçlerini güçlendirecek yapılar kurmak istiyordu. Öncelikli hedefler:

· Üretim süreçlerini eksiksiz takip ve doğru analiz

· Operasyonların sistematik ve entegre yönetimi

· İş birimleri arası koordinasyon

· Hata ve kayıpların azaltılması

· Büyük veri yükünün etkin yönetimi, hızlı analiz ve raporlama

Çözüm Yolculuğu

2000 yılından bu yana Logo Yazılım çözümlerini kullanan Burcu Gıda, bugün Logo Tiger Wings Enterprise ERP çözümü ile tüm iş süreçlerini yönetiyor. Bunun yanı sıra:

· Logo Flow ile iş akış yönetimi

· Logo j-HR ile insan kaynakları yönetimi

· Logo Mind Insight ile iş analitiği ve raporlama

· e-Logo e-Dönüşüm servisleri ile e-belge yönetimi

Tüm entegrasyon, uyarlama ve implementasyon süreçlerinde Logo Yazılım İş Ortağı Endamin Yazılım görev aldı. Üretim süreçlerinin ERP’ye aktarılması, sevkiyat ve kaynak planlamaları, merkezi kantar uygulaması, maliyet muhasebesi gibi bir çok süreç uygulamaya alındı. MES ihtiyacının İletişim Yazılım’ın Coral Reef çözümüyle entegre edilmesi bu kapsamda hayata geçirildi.

2023 itibarıyla tamamlanan Logo Flow projesi ile satış, sipariş onay ve çiftçi sözleşmesi yenileme gibi operasyonlar dijital ortama taşındı. Mobil onay altyapısı sayesinde sahadaki yöneticiler süreçleri nerede olursa olsun takip edebilir hale geldi.

Elde Edilen Sonuçlar

Burcu Gıda, Logo Yazılım çözümleri ile hem zaman hem de maliyet açısından önemli kazanımlar elde etti:

· %85 zaman tasarrufu: Yasal maliyet hesaplama süresi 6 kişide 1 haftadan, 1 kişide 1 güne düştü.

· Daha kontrollü satın alma: Satınalma talep-teklif yönetiminde kayıt kültürü oluştu, daha doğru alımlar yapıldı.

· Planlı ve kontrollü işleyiş: Zincir mağaza süreçleri sistematik hale geldi.

· Üretimde otomasyon artışı: PLC cihazları ve el terminalleriyle sahadan anlık veri toplanmaya başlandı.

· Anlık stok takibi: Kritik stoklar gerçek zamanlı izlenebilir oldu.

· İhracat dijitalleşti: İhracat süreçleri sistematik ve dijital hale geldi.

· Raporlama süresi %90 azaldı: Logo Mind Insight’ın hazır raporlarıyla üst yönetim karar alma süreçeri daha hızlı ve veri odaklı hale geldi.

· İK süreçlerinde dijital dönüşüm: Logo j-HR ile ücret, kariyer ve yetenek yönetimi dahil tüm insan kaynakları operasyonları dijitalleşti.

· Operasyonel darboğazların aşılması: Logo Flow ile sözleşme, malzeme talep, müşteri şikâyet süreçlerinde %75-80’e varan zaman tasarrufu sağlandı.

Burcu Gıda, Logo Yazılım ile kurduğu tam entegre dijital altyapı sayesinde operasyonel verimliliğini artırırken, rekabet avantajını güçlendiren veri odaklı bir yönetim kültürü oluşturdu.