İçindekiler
1. Beklenti ve hedefler
2. Seçim aşamasında yaşananlar
3. Hangi çözümler kullanıldı?
4. Proje sürecinin işleyişi
5. Kazanılan faydalar neler oldu?
140 yıllık bir marka olarak makarna sektörünün global lideri konumunda bulunan Barilla, her saniye 120 adet ürünü tüketicilerle buluşturuyor. 1994 yılından bu yana Türkiye’de de faaliyet gösteren şirket, Barilla, Filiz, Wasa, Gran Pavesi ve Mulino Bianco markalarıyla ülkemizin lider gıda firmalarından biri olarak konumlanıyor. Barilla’nın Logo çözümleriyle yazdığı başarı hikayesini bu blog yazımızda paylaşıyoruz.
Makarnanın anavatanı İtalya’nın Parma kentinde, 1877 yılında Pietro Barilla tarafından küçük bir ekmek ve makarna dükkanı olarak kurulan Barilla, aradan geçen 140 yıl içinde, yılda 2 milyon tondan fazla üretim yapan, yaklaşık 8.000 çalışanı olan, makarna sektörünün global lideri konumuna yükseldi. İlk günden bu yana, “Çocuklarınıza yedirmeyeceğiniz hiçbir şeyi üretmeyeceksiniz” prensibi ile hizmet veren firma, bugün de insan ve çevre sağlığına odaklanan faaliyetlerini “Sizin için iyi, gezegen için iyi” misyonu ekseninde sürdürüyor.
Dünya genelinde 28 tesiste üretim yapan Barilla’nın bu tesislerinden 14 tanesi İtalya’da, 14 tanesi ise İtalya dışında bulunuyor. Makarna sektöründe dünya lideri olarak konumlanan şirket, imal ettiği ürünlerini 100’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Barilla aynı zamanda farklı reçetelerle ürettiği hazır soslarıyla da sektöründe Avrupa lideri olarak tanımlanıyor.
Her saniye 120 adet ürününü tüketicisiyle buluşturan Barilla, 1994 yılından bu yana Barilla, Filiz, Wasa, Gran Pavesi ve Mulino Bianco markalarıyla Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Yıllık 100 bin ton üretim kapasitesi ile 100’den fazla ürün çeşidinin imalatını ve satışını yapan Barilla Gıda’nın 40’tan fazla ülkeye ihracatı bulunuyor. Barilla Gıda, 400’ü aşkın çalışanı ve 100’den fazla iş ortağıyla ülkemizin lider gıda firmaları arasında yer alıyor.
Türkiye pazarında da globaldeki başarısını sürdüren Barilla, Bolu’da 17 bin palet kapasiteli 11 bin metrekarelik bir depoya sahip. Yarı otomatik olarak tasarlanan bu deposunu en yeni teknolojilerle donatan Barilla, tüm iş süreçlerini en verimli şekilde yürütmek üzere Logo WMS depo otomasyon çözümünden faydalanıyor. Logo WMS sayesinde Barilla, sipariş hazırlama sürelerini %20 oranında kısaltırken, yaşlanmış ürün stoklarında %50’ye varan iyileşme kaydediyor.
Barilla’nın Türkiye’de 2015 yılında projelendirip yaklaşık 3 milyon Euro’luk bir yatırımla hizmete aldığı 11 bin metrekarelik yarı otomatik deposu, 17 bin palet kapasitesiyle ürün güvenliğini ön planda tutan, hızlı ve verimli bir tesis olarak tasarlandı. Barilla, değişen teknolojilerden de faydalanarak bu depoyu daha verimli yönetmek ve müşteri taleplerini daha hızlı karşılamak üzere bir depo otomasyon sistemine geçmeye karar verdi.
Barilla Gıda, seçim aşamasında özellikle şirketin Avrupa’daki depo operasyonlarında elde ettiği deneyimlerden ve bilgi birikiminden yararlandı. Barilla’nın farklı lokasyonlardaki depolarında kullanılan gelişmiş teknolojileri yakından inceledikten sonra hedeflerini ve beklentilerini daha da netleştiren Barilla Gıda, Logo WMS Platform depo otomasyon çözümünü tercih etti. Bu tercihte, Logo WMS Platform’un yine Logo portföyünde yer alan Tiger 3 Enterprise ERP çözümüyle uyumlu ve entegre çalışması, aynı zamanda ihtiyaca göre uyarlanabilir olması önemli rol oynadı.
Logo WMS Platform çözümünün satın alınmasına karar verildikten sonra, projenin ilk adımı olarak Barilla, MDT ve Logo temsilcilerinin yer aldığı bir proje ekibi oluşturuldu. Uygulama aşaması öncesinde ilgili tüm kişiler süreç toplantılarında bir araya geldi ve iş analizleri, süreç haritalandırması işlemleri tamamlandı. Daha sonra Logo WMS Platform çözümünün kurulumu MDT tarafından yapıldı ve sistem testlerin ardından uygulamaya alındı.
Barilla, kısa süre önce hayata geçirdiği Logo e-Devlet çözümlerine ek olarak, Logo ERP çözümleri ile tam entegrasyon sağlayan iş akış yönetimi çözümü Logo Flow’u ve saha satış yönetimi çözümü Logo Mobile Sales‘i projelerine dahil etmeyi planlıyor.
Dünün ihtiyacı
Bugünün ve yarının çözümleri
Fayda
Barilla Lojistik Müdürü Sacit Atay, söz konusu işbirliği hakkında şunları söylüyor: “Logo ile birlikteliğimiz uzun yıllardır devam ediyor. Logo’nun değişen ve gelişen ihtiyaçlara hızlı cevap verebilmesi, yaygın bir iş ortağı ağının olması, hızlı ve etkin hizmet sunması bizim için çok önemli değerler. Diğer taraftan, Logo iş ortağı olarak hizmet aldığımız MDT de kurum kültürümüze çok iyi uyum sağlayarak adeta şirketimizin bir parçası gibi çalışıyor. Bu sinerji sayesinde verimli sonuçlara, hızlı bir şekilde ulaşabiliyoruz.”
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.