Çağdaş Kağıt, büyüyen operasyonlarını Logo ERP ile güçlü bir sisteme taşıdı.

Büyüyen üretim ve işlem hacmine karşı süreçlerde hız, doğruluk ve uyum sağlamak isteyen Çağdaş Kağıt, Logo ERP ile tüm operasyonlarını merkezi bir yapıda birleştirdi.

Kâğıt ve ambalaj üretimi yapan Çağdaş Kağıt, 1971 yılında İstanbul’da kuruldu. Gıda ambalajından endüstriyel ambalaja geniş bir yelpazede üretim yapan Çağdaş Kağıt’ın faaliyet gösterdiği sektörler matbaa, ayakkabı, tekstil, otomotiv, plastik, nakliye, mücevher, kimya, mobilya, dijital baskı gibi birçok farklı alana yayılıyor.

Ham madde, yardımcı malzeme ve makine-ekipman ithalatı da yapan firma, yıllık 20 bin ton kağıt üretim kapasitesine sahip ve üretimini yaptığı ürünleri yaklaşık 40 ülkeye ihraç ediyor. Yüksek ürün ve hizmet kalitesiyle müşteri memnuniyetine odaklanan Çağdaş Kağıt, sektörün Türkiye ve dünyadaki gelişimine paralel olarak yatırımlarına devam ediyor.

Beklenti ve Hedefler

Çağdaş Kağıt, yoğun üretim ve alış-satış operasyonlarını süreçsel ve finansal açıdan daha verimli yönetebilmek için kapsamlı bir optimizasyona gitmeyi hedefledi. İş takibini iyileştirmek, süreçlere dair detaylı analizler yapabilmek ve anlamlı raporlar oluşturmak öncelikli beklentiler arasındaydı. Üretim verimliliğini doğrudan etkileyen stok yönetimiyle birlikte, satış ve satın alma kararlarını yönlendiren muhasebe süreçlerinin de şirket ihtiyaçlarına uygun şekilde kurgulanması planlandı. Aynı zamanda, çalışanların kolayca adapte olabileceği, kullanıcı dostu bir sistem arayışına girildi.

Üretimde ham madde alımından nihai ürünün stoklara girişine kadar tüm aşamaların sistematik biçimde izlenebilmesi ve raporlanabilmesi gerekiyordu. Ürün maliyetlerinin hızlı ve doğru şekilde hesaplanması, stok, fatura, cari hesaplar, mutabakat ve borç-alacak takibinin günlük olarak düzenli biçimde yürütülmesi gerekti. Ayrıca, yoğun fatura süreçlerinin ve banka işlemlerinin daha hızlı ve pratik hale getirilmesi için esnek ve özelleştirilebilir bir ERP çözümüne yönelme kararı alındı.

Logo Tiger 3 Enterprise ile üretim süreçlerinden maliyet yönetimine uçtan uca verimlilik

Üretim faaliyetlerinin artmasıyla birlikte daha kapsamlı ve özelleştirilebilir bir ERP sistemine ihtiyaç duyan Çağdaş Kağıt, beklentilerine en uygun çözümü Logo Tiger 3 Enterprise ile karşıladı. Projenin ilk aşamasında öncelikler netleştirildi, ardından ilgili modüllere yönelik eğitimler düzenlendi. Nora Bilişim Teknolojileri desteğiyle ERP metodolojisi aktarıldı; çalışanlara yönelik eğitim dokümanları hazırlanarak ekiplerle paylaşıldı.

Yöneticilerin dönüşüm sürecini yakından takip edebilmesi için, kritik raporlara hızlı erişim sağlandı; anlık verilerle güncellenen gösterge panelleri sayesinde doğru ve kesintisiz bilgi akışı oluşturuldu. Üretim otomasyon sistemleriyle birlikte depo otomasyonuna yönelik yapılan geliştirmeler, süreçleri kolaylaştırdı ve hata oranını düşürdü.

Logo Tiger 3 Enterprise ile entegre çalışan sistem sayesinde depo yönetimi, stok takibi, sevkiyat, mal kabul ve depolar arası transfer gibi tüm operasyonlar tek noktadan kontrol edilmeye başlandı. El terminalleri aracılığıyla gerçekleştirilen lotlu giriş-çıkış işlemleri, stok kontrolünü ve izlenebilirliği önemli ölçüde artırdı. Üretim planlamasında ise iş emirlerinin kapasiteye göre çizelgelenmesi sağlandı; böylece doğru ve zamanında tamamlanan üretim emirleri ile maliyet muhasebesine geçiş kolaylaştırıldı. Ayrıca, oluşturulan genel gider kartları sayesinde üretim maliyetleri doğru şekilde yansıtılarak ürün bazında net maliyetler görüntülenebilir hale geldi.

Finans yönetiminde online banka entegrasyonu hayata geçirildi. Bu sayede banka süreçleri hızlandı; vade takibi, borç kapama işlemleri ile müşteri ve tedarikçilerin ödeme zamanları daha etkin şekilde izlenmeye başlandı. Nakit akışı gibi canlı finansal raporlarla anlık finansal durum kontrol altına alındı; çek, kredi ve benzeri işlemlerde hatırlatıcı sistemlerle vade takibi kolaylaştırıldı. Muhasebe tarafında ise masraf merkezleri tanımlanarak giderler departman bazlı sınıflandırıldı; böylece maliyet muhasebesinin doğruluğu ve verimliliği artırıldı.

Satın alma süreçlerinde, yapılan masrafların ithalat maliyetine eklenmesiyle hammaddelerin gerçek maliyetlerine ulaşıldı. Ayrıca, satın alma ekibi için oluşturulan canlı raporlar sayesinde ürünlerin termin tarihlerine göre takibi çok daha etkin hale geldi.

Satış tarafında ise fırsatların takibi, tekliflerin oluşturulması, paylaşılması ve sonuçlarının izlenebilmesi amacıyla Logo CRM devreye alındı. Böylece satış süreci daha sistematik ve izlenebilir bir yapıya kavuştu.

Elde Edilen Faydalar
  • Üretim süreçleri daha kontrollü ve izlenebilir hâle geldi; bu sayede kayıplar azaltıldı, verimlilik önemli ölçüde artırıldı.
  • Ürün maliyetleri, ham madde kullanımından kalite kontrole kadar tüm aşamalarda daha doğru hesaplanabilir hâle geldi.
  • Kağıt üretim sektöründe faaliyet gösteren Çağdaş Kağıt, Logo ERP sisteminde aktif olarak kullandığı Kalite ve Bakım Yönetimi modülleri sayesinde, üretim hattında kalite standartlarını sürekli olarak iyileştirirken, ekipmanların performansını da maksimum seviyede tutmayı başardı.
  • Kalite Yönetimi modülü ile hammaddeden son ürüne kadar tüm kalite kontrol süreçlerini sistematik bir şekilde takip eden firma, hatalı üretimi minimize ederek müşteri memnuniyetini üst seviyeye taşıdı.
  • Aynı zamanda Bakım Yönetimi modülü sayesinde üretimde kritik öneme sahip makine ve ekipmanların bakım planlarını düzenli olarak takip ederek, plansız duruşların önüne geçti ve üretim sürekliliğini garanti altına aldı.
  • Logo ERP’nin esnek ve entegre yapısı, müşterimizin kalite odaklı üretim yaklaşımını desteklerken; bakım süreçlerinin otomasyonu ile operasyonel verimliliği de önemli ölçüde artırdı.
  • Kiosklar ve yönetici ekranları aracılığıyla anlık üretim takibi mümkün oldu; planlama ve müdahale süreçleri hız kazandı.
  • Üretim ve planlama programları daha kısa sürede, kaynakları daha etkin kullanacak şekilde hazırlanabildi.
  • Depo ve üretim stoklarında anlık raporlama yetkinliği kazanıldı; üretimden sevkiyata kadar tüm akış daha şeffaf hâle geldi.
  • El terminalleriyle yürütülen depo operasyonları hem hız kazandı hem de dinamik ve hatasız bir yapıya kavuştu.
  • Ham madde ihtiyaçlarının sistemde net bir şekilde izlenebilmesi, üretim planlamasını ve satın alma kararlarını doğrudan olumlu etkiledi.
  • Ürün varyantlarının fazlalığından kaynaklanan hata riskleri, geliştiren kalite kontrol ve besleme yapısıyla minimize edildi.
  • Yanlış ürün ve sevkiyat hataları önlenerek hem iade kaynaklı maliyetler azaltıldı hem de müşteri memnuniyeti artırıldı.
  • Logo CRM kullanımıyla; satış süreçleri daha etkin yönetildi, müşteri taleplerine hızlı dönüş sağlandı, kurumsal hafıza güçlendi.
  • Satış fırsatları daha iyi değerlendirildi; potansiyel müşterilere erişim hızlandı, satış performansında sürdürülebilir iyileşmeler sağlandı.

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo Tiger 3 Enterprise

Kapsamlı üretim faaliyetleri olan orta ve büyük ölçekli işletmelere yönelik Logo Tiger 3 Enterprise, süreçleri kolaylaştırıp geniş fonksiyon yelpazesiyle üretim süreçlerindeki ihtiyaçları etkili şekilde karşılayarak üretimde sürdürülebilir verimlilik sağlıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo Tiger 3 Enterprise

Kapsamlı üretim faaliyetleri olan orta ve büyük ölçekli işletmelere yönelik Logo Tiger 3 Enterprise, süreçleri kolaylaştırıp geniş fonksiyon yelpazesiyle üretim süreçlerindeki ihtiyaçları etkili şekilde karşılayarak üretimde sürdürülebilir verimlilik sağlıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

İpek Mekik Halı, Logo Yazılım ile operasyonlarını dönüştürerek halıcılık sektöründe fark yaratıyor.

Halıcılık sektöründe faaliyet gösteren İpek Mekik Halı, yüksek kalitedeki geniş ürün yelpazesini 1972’den bu yana tüketicilerle buluşturuyor. İpek Mekik Halı’nın müşteri memnuniyetine ve kaliteye odaklanarak ürettiği koleksiyonlar, Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da ilgi görüyor. Bugün üretiminin yüzde 75’ini yurt içindeki tüketicilere sunan ve yüzde 25’ini yurt dışına ihraç eden İpek Mekik Halı, ihracat payını artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda kendini sürekli yenileyen, teknolojik yatırımlar yapan ve ürün çeşitliliğini artıran şirket, sürekli gelişim vizyonuyla sektöründe lider olmayı hedefliyor.

Beklenti ve Hedefler

İpek Mekik Halı, halıcılık sektörü dinamiklerine uygun daha verimli ve etkili iş süreçleri için veri entegrasyonu sağlayacak, dijital çözümlerle manuel işlemleri minimum seviyeye indirecek bir sistem ile operasyonel süreçlerini iyileştirmeyi hedefliyordu. Merkezi bir veri yönetim sistemine geçiş, bilgi alışverişini hızlandırarak hata riskini azaltma potansiyeli taşıyordu. Bu geçişle birlikte, departmanlar arasında veri tutarlılığının sağlanması ve bu tutarlılık üzerinden bilgi paylaşımı ile raporlama süreçlerinin kolaylaştırılması, daha hızlı ve doğru kararlar alınmasına katkı sağlayabilecekti. Ayrıca, stok yönetimi ve sipariş işlemlerinde manuel süreçlerden kaynaklanan hataların azaltılması için sistematik bir ERP yazılımı önemli bir ihtiyaçtı. Maliyetlerin etkin şekilde izlenebilmesi, bütçe yönetimi ve kârlılık hedeflerine ulaşılmasını kolaylaştıracak bir diğer önemli gereksinimdi. Daha hızlı ve kolay maliyet analizlerinin hem zaman hem de iş gücü açısından işletmeye önemli avantajlar sunacağı tespit edildi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile esnek ve kullanımı kolay bir çözüm

İpek Mekik Halı, operasyonel verimliliği artırmayı ve kaynaklarını daha stratejik kullanmayı hedefliyordu. Ancak, ERP yazılımlarının uyarlanması konusunda halıcılık sektörünün kendine özgü zorlukları nedeniyle uygulanacak çözümün esnek olması, ihtiyaçlara uygun özelleştirmelere ve entegrasyonlara imkân vermesi, güçlü bir altyapı ve fonksiyon seti sunması önemli bir gereklilikti.

Bu doğrultuda ileri düzey veri analitiği ve görselleştirme araçları ile gerçek zamanlı veri takibi ve analizine olanak sağlayan bir çözüm arayan İpek Mekik Halı, Türkiye'deki en köklü ERP sağlayıcılarından biri olması, sektördeki deneyimi ve güvenilirliğiyle Logo Yazılım’ı tercih etti. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, İpek Mekik Halı’nın ihtiyaçlarına yanıt verecek bir proje uygulandı. Bu kapsamda Logo Netsis 3 Enterprise ile SUMO’nun projeye özel geliştirdiği ve Logo Netsis 3 Enterprise ile entegre çalışan halıcılık çözümü Netloom hayata geçirildi.

3 faz halinde uygulamaya alınan proje sonunda İpek Mekik Halı, satış süreçlerinden üretim süreçlerine, stok yönetiminden finans ve muhasebe yönetimine kadar her aşamada özelleştirilebilir ve entegre edilebilir bir sistem kurdu. Bu sayede iş süreçlerini otomatize ederek verimliliğini artırdı. Müşterilere sipariş esnasında doğru stok ve termin bilgisi verebilmeyi, siparişleri ve üretim süreçlerini takip edebilmeyi sağlayan Logo Netsis 3 Enterprise ile envanterin gerçek zamanlı takibini sağlamak, yanlış envanter bilgileri nedeniyle oluşabilecek üretim veya satış aksamalarını minimuma düşürdü. Bununla birlikte tüm maliyetleri tek bir platformda izleyerek, maliyet analizlerini daha etkin bir şekilde yapabilir ve tasarruf edilebilecek harcamaları belirleyebilir hale geldi. Tekrarlanan manuel işlemlerin azalması ile çalışanlar daha stratejik görevlere odaklanabildi. İş süreçlerinin otomasyonu operasyonel verimliliğe katkıda bulunurken kapsamlı veri analitiği ve raporlama araçları, İpek Mekik Halı’da karar süreçlerinin daha hızlı ve etkili olmasını sağladı. Logo Netsis 3 Enterprise esnek bir yapıya sahip olduğu için değişen koşullara ve ihtiyaçlara göre kolayca uyarlanabilmesiyle de firmanın bu yöndeki ihtiyaçlarına cevap verdi.

Elde Edilen Faydalar
  • İpek Mekik Halı, ERP sistemi ile üretim süreçlerini optimize ederek hangi ürünlerin ne zaman üretilmesi gerektiğini netleştirdi. %35 daha verimli hale gelen üretim planlaması, kontrollü bir akış sağlayarak âtıl kapasiteyi azalttı ve kaynak kullanımını en üst düzeye çıkardı.
  • Logo Netsis 3 Enterprise ERP sayesinde tüm maliyetler tek bir platformda izlenebilir hale geldi. Kolaylaşan maliyet analizleri, tasarruf fırsatlarını görünür kılarken, üretim maliyetlerinin detaylı incelenmesi en kârlı ürünlerin belirlenmesini ve fiyatlandırma stratejilerinin buna göre şekillendirilmesini sağladı. Böylece İpek Mekik Halı, eski sisteme kıyasla maliyet verilerinde detaya çok daha kolay ulaşarak finansal yönetimini güçlendirdi.
  • İş süreçlerinde otomasyon, çalışanların zamanını daha verimli kullanmasını sağladı. Tekrarlayan manuel işlemlerin azalması, ekiplerin daha stratejik görevlere odaklanmasına imkân tanırken, iş süreçlerinin daha hızlı ve hatasız yürütülmesini sağladı.
  • Farklı departmanlar arasındaki entegrasyon sayesinde bilgi akışı hızlandı, hata oranı düştü. Daha önce birden fazla kaydedilen veriler, Netloom ve Logo Netsis 3 Enterprise entegrasyonu ile tutarlı ve tekrarsız hale geldi. İş birimleri gerekli verilere daha hızlı erişirken, departmanlar arası veri akışı kolaylaştı ve ekipler arası iş birliği arttı. Bu sayede projeler daha verimli yönetilebilir hale geldi.
  • Kurulan sistem sayesinde tedarikçilerle iletişim ve koordinasyon iyileşti, teslimat süreleri kısaldı ve maliyetler azaldı. Bu sayede tedarik zinciri yönetimi %30 daha etkin hale geldi ve operasyonel verimlilik arttı.
  • Gerçek zamanlı stok takibi sayesinde ham madde ve yarı mamul yönetimi optimize edildi. Bu sayede stok seviyeleri daha etkin yönetilirken, üretim kesintileri en aza indirildi ve fazla stok veya stok yetersizliği gibi sorunlar ortadan kalktı. Sonuç olarak, stok maliyetleri %25 oranında azaldı.
  • Detaylı ve anlık raporlar, veri analizine dayalı hızlı karar almayı sağladı. Gerçek zamanlı raporlama araçları, iş süreçlerinin anlık analiz edilmesine imkân tanıyarak stratejik kararların daha bilinçli şekilde alınmasına katkı sundu.
  • ERP sistemi sayesinde siparişler daha hızlı ve hatasız işlenerek sipariş işleme süresi %40 oranında hızlandı. El terminalleri ile entegrasyon, sipariş ve sevkiyat süreçlerini daha verimli hale getirerek teslimatları hızlandırdı.
  • Doğru verilerin etkin takibi, müşteri taleplerinin daha iyi yönetilmesini ve sipariş durumları hakkında anlık bilgilendirme yapılmasını sağladı. Sipariş süreçlerindeki hızlanma ve veri yönetimindeki iyileşme, müşteri memnuniyetini %15 oranında artırarak sadakati güçlendirdi. Merkezi veri yönetimi, analiz ve raporlama süreçlerini iyileştirerek pazar taleplerine daha hızlı yanıt verilmesini sağladı ve İpek Mekik Halı’nın sektördeki konumunu daha da sağlamlaştırdı.

Devamını Oku
Gürsoy Tarımsal Ürünler, Logo Netsis 3 Enterprise ile operasyonlarında verimliliği %80 artırdı.

Gürsoy Tarımsal Ürünler, fındığın ana vatanı Karadeniz'de, 1933'ten beri en kaliteli, doğal ve işlenmiş fındıkları Türkiye'ye ve dünyaya sunuyor.

Ordu’da faaliyetlerini sürdüren Gürsoy Tarımsal Ürünler, küresel ticaretteki gelişmeleri yakından takip ederek üretim sistemlerine yansıtıyor. Müşteri odaklı bir üretim ve satış politikası ile çalışan Gürsoy Tarımsal Ürünler, Türkiye'nin ve dünyanın en büyük gıda markalarının ve dağıtıcılarının tedarikçisi konumunda bulunuyor.

Beklenti ve Hedefler

Gürsoy Tarımsal Ürünler, tüm iş ve operasyon süreçlerini entegre bir yapıda yöneterek verimliliği artırmayı, elde ettiği zaman ve maliyet tasarrufu sayesinde de büyüme hedeflerine odaklanabilmeyi amaçlıyordu. Bunun için üretim planlama başta olmak üzere tüm operasyonların verimli bir şekilde işlemesi, hataların azaltılması ve etkin stok takibi önceliklendirildi. Ek olarak izlenebilirliği kolaylaştırma, raporlama ve karar alma süreçlerini hızlandırma konuları da proje hedefleri arasında yer aldı. Artan iş hacmini yönetebilecek üretim, satın alma ve sevkiyat yönetimi çözümlerine de ihtiyaç duyuldu. Tüm bu süreçlerin etkin bir şekilde merkezî olarak yönetimini sağlamak üzere kurumsal ölçekte bir teknoloji çözümünün devreye alınması hedeflendi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile terzi işi bir çözüm

Gürsoy Tarımsal Ürünler, standart bir kurumsal teknoloji çözümünden beklenenin çok ötesinde, işletmenin üretim sürecine, gıda sektörüne özgü gereksinimlere ve iç operasyonlarının işleyişine uygun olarak tasarlanmış ve özelleştirilebilir ekranlara, raporlara ve adımlara ihtiyaç duyuyordu. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, öncelikle muhasebeden finansa, üretimden planlamaya, satın almadan sevkiyata kadar tüm adımlar detaylı olarak analiz edildi ve yerinde incelemeyle uçtan uca bir proje kurgulandı.

Logo Netsis 3 Enterprise çözümünün uyarlanabilir yapısı sayesinde, SUMO özelleştirilmiş ekranlarla üretim süreçleri otomasyonlarını tasarladı. Böylece Gürsoy Tarımsal Ürünler’in ihtiyaç duyduğu birçok özelliği, firmanın işleyişine en uygun şekilde kullanabilmesine imkân sağladı. Firmada üretim safhaları, giren-çıkan yarı mamuller ve son ürünler standart reçeteli üretimden farklı olduğu için terzi işi bir çalışma gerçekleştirildi. Özellikle de iç operasyonel işleyiş, izlenebilirlik, süreç akışı adımlarında detaylı çalışmalar yapıldı ve firmanın ihtiyaçları eksiksiz karşılandı.

Elde edilen faydalar
  • ERP altyapısı, Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde uyarlanmış çözümlerle yenilendi, üretim daha hızlı ve verimli planlanmaya başlandı.
  • Üretim planlamadan satışa, stok kontrolünden sevkiyata tüm operasyonlarda verimlilik %80 arttı.
  • Mamullerin içeriğine ve işlem görme ihtiyacına göre üretim sıralamalarındaki kullanımlarına ilişkin düzenlemeler yapıldı. Böylece ham madde seçiminden başlayarak tüm süreçlerde doğruluk payı arttı, kayıplar azaldı, ham madde ihtiyacı daha erken tespit edilebilir hâle geldi, stok takibi kolaylaştı. Tüm bu gelişmelerle stok doğruluk oranı %60 arttı.
  • Departmanlar arası iletişimin artması ve üretim planlamanın daha etkin hâle gelmesiyle müşteri iletişimi ve satış süreçlerinde iyileşme sağlandı.
  • Farklı departmanların süreçlerinin konsolide edilmesiyle zaman ve kaynak tasarrufu elde edildi.
  • İş süreçleri standartlaştırıldı, hızlandırıldı ve uçtan uca iyileştirildi, böylece tüm adımlar izlenebilir ve raporlanabilir hâle geldi.

Devamını Oku
Logo Yazılım Motor Aşin’i dijital dünyaya taşıyor.

50 yılı aşkın süredir otomotiv satış sonrası sektörünün en güçlü distribütör firmalarından olan Motor Aşin, dünyaca ünlü 200’den fazla yedek parça markasının ürünlerini geniş ekosistemiyle Türkiye’ye ve dünya pazarına sunuyor. 8 lokasyonda 350’yi aşkın çalışanıyla Türkiye’nin 81 iline ve 70’ten fazla ülkeye ulaşan Motor Aşin, 100 bini aşkın üründen oluşan zengin bir portföye sahiptir.

Böylesine kapsamlı bir ekosistemi daha verimli yönetmek için teknolojiyi etkin şekilde kullanan Motor Aşin, başlattığı dijital dönüşüm hamlesiyle sektörünün bu anlamda da lider firmalarından biri olarak faaliyet göstermeyi sürdürüyor.

Beklenti ve Hedefler

Motor Aşin, dijital dönüşüm projesiyle yalnızca kurumsal kaynak planlamaya (ERP) odaklanan bir yapıdan çok daha fazlasını hedefliyordu. İş süreçlerini, Logo ekosistemindeki çeşitli uygulamalar ve entegrasyonlarla bütünleşik bir dijital sistem üzerinden yönetmek için yola çıkan Motor Aşin, bu vizyonuyla sektörde örnek teşkil edecek bir dönüşümün temelini atmayı planladı.

Proje kapsamında, 100 bini aşkın üründen oluşan 2 milyon adetten fazla stoğun, depolama ve sevkiyat süreçlerinin yanı sıra binek, ticari araç ve ağır vasıta yedek parça üreticileriyle olan iş akışlarının tek bir platform üzerinden, daha kontrollü ve verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlıyordu.

Aynı zamanda, çalışan yönetimi, müşteri ilişkileri süreçleri ve ihracat operasyonlarının dijital dönüşümün sunduğu imkanlarla geliştirilmesi, operasyonel verimliliğin artırılması ve müşterilere daha hızlı, kaliteli hizmet sunulması hedeflendi.

ERP’yi Merkeze Alan, B2B Odaklı Yeni Bir Dijital Ekosistem

1990 yılından bu yana ERP başta olmak üzere farklı Logo Yazılım ürünlerini kullanan Motor Aşin, hedeflediği dijital dönüşüm sürecine adım atarken yıllara dayanan iş birliğinin getirdiği güvenle birlikte, geliştirilebilir bir sistem kurmaya yönelik ortak bakış açısıyla, yerli yazılım geliştiren Logo Yazılım ile yola devam etme kararı aldı.

Motor Aşin, projenin ilk adımı atıldığında kullanılmakta olan sektörel çözümler yerine Logo j-Platform, CRM, B2B, j-HR, WMS Platform, Flow, Hazine Sihirbazı ve Mind Insight çözümlerini devreye alarak entegre bir sistem kurdu. Proje aşamasında, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilir bir yapı oluşturmak için Logo Yazılım proje ekipleri ve Logo iş ortağı Netline, Motor Aşin’in sektörel bilgisinden faydalanarak beklentileri daha net bir şekilde analiz etti. Bu süreçte, Motor Aşin ekipleri de teknik becerilerini geliştirerek “dijital yakalı” çalışanlar hâline geldi.

Motor Aşin’in operasyonlarının aksatılmadan dijital dönüşümün uygulanabilmesi için farklı ürünler eş zamanlı olarak devreye alınarak sistem bütünlüğü sağlandı. Proje sırasında tespit edilen iyileştirme alanları üzerinde ek çalışmalar yapıldı ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun çeşitli uyarlamalar hayata geçirildi.

Elde Edilen Faydalar

Logo j-Platform:

  • Masraf faturalarının analizi ve doğru bütçe kalemine otomatik yansıtılma süresi %67 kısaldı.
  • Analiz Boyutu, Cari Hesap, Masraf Boyutu gibi uyarlamalarla sistemde %35 performans artışı ve zaman kazanımı sağlandı.


Logo B2B:

  • Kullanıcıların Logo B2B’ye günlük giriş sayıları %50 artarken, ürün arama sayılarında ise %60’lık bir artış yaşandı.
  • Esnek ve hızlı arama, global yedek parça sistemiyle entegrasyon gibi avantajlar sayesinde aranan ürünün bulunma süresi ortalama 10 milisaniye oldu.


Logo WMS Platform:

  • Çoklu sayım ve ürün grubu bazında karşılaştırmalı sayım işlemleri sistem üzerinden yapılmaya başladı; sayım süresi 3 günden 1 güne düştü bu sayede depolarda veri tutarlılığı elde edildi.
  • Siparişlerin toplanma sırası ve rotası otomatik belirlenebilir hâle geldi; depo personelinin sipariş toplama süresiyle birlikte ürünlerin depodan çıkarılma süresi de %25 kısaldı.
  • Öncelikli teslimatlar için özel planlamalar yapılabilir hâle gelirken, elden teslim alacak müşterilerin ürünleri 15 dakika içinde sevke hazır duruma getirilmeye başlandı.
  • Kargo entegrasyonları sayesinde etiketlerin anında basılmasıyla zaman ve kaynak kullanımı optimize edildi, kargo ve sevkiyat maliyetleri düştü.
  • Manuel iş takibinin ortadan kalkmasıyla %15 zaman tasarrufu sağlandı.
  • Sipariş iptal süreçleri sistem üzerinden daha hızlı yönetilmeye başladı.


Logo Flow:

  • İş akış süreçleri Logo Flow’a taşınarak proje bütçeleri de dâhil olmak üzere ilerleme ve onay işlemleri sistem içinde yapılabilir hâle geldi. Böylece onay süreçleri %30 hızlandı.


Logo CRM:

  • Kurumsal hafızanın Logo CRM’e taşınması sağlandı.
  • CRM uygulaması şirket içi disiplin, iç iletişim ve iç analizler için de kullanılacak şekilde kurgulandı.
  • Saha çalışanlarının ziyaretleri, karneleri, ciroları, satış materyallerinin kullanımı gibi konular CRM üzerinden analiz edilmeye başlandı.
  • Dinamik dashboard’lar hazırlanarak yönetici rapor ve analizlerinin kalitesi artırıldı.
  • Her müşteri için 360 derecelik menüler oluşturularak satış temsilcilerinin müşterileri daha iyi tanıması sağlandı.
  • Satış ekiplerinin görev dağılımları CRM üzerinden otomatik olarak yapılmaya başladı.


Logo j-HR:

  • Farklı yerlerde tutulan çalışan bilgileri tek platformda toplanarak sicil yönetimi, puantaj, bordro, izin aktarımları ve çalışan portalına veri girişi gibi operasyonel süreçler hızlandırıldı ve kullanıcı dostu ara yüzlerle çalışan memnuniyeti yükseldi.
  • ERP entegrasyonu sayesinde personel tahakkuklarının muhasebeleştirilme hızı %50 arttı.


Logo Mind Insight:

  • Logo Mind Insight’ın merkeze alındığı bir iş analitiği departmanı kuruldu ve tüm verilerin sistem üzerinde analiz edilerek yönetim raporlarına dönüştürülmesi için çalışmalar başlatıldı.


Logo Hazine Sihirbazı:

  • Logo Hazine Sihirbazı ile banka işlemleri ERP’ye entegre edilerek, finansal işlemler tek bir uygulamadan yönetilebildi ve tedarikçi ödemeleri hatasız ve zamanında gerçekleştirilebildi; bu sayede operasyonel iş yükü azalırken, verimlilik de artmış oldu.


Devamını Oku