Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Şenol Anlaş'ın Gaziantep'te başlayan Logo Yazılım ile büyüme hikayesi, Anlaş Otomasyon'un güneydoğuda nasıl ilham verici bir yolculuğa çıktığını anlatıyor. İlk projelerle başlayan riskli süreç, başarı ve ciro artışıyla devam ederken, kendi yazılım ekibini kurarak katma değerli çözümler üretmeye odaklanmış. FAYS gibi dikey çözümlerle sektörde fark yaratan Anlaş Otomasyon, inovasyon ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarına devam ediyor.
İçindekiler
1. Başarı ve ciro patlaması
2. Anlaş otomasyon başlıyor
3. Fays geliyor!
4. “Ürüne değil sorunlara âşığız”
Bu Logo Hikayesi, ülkemizin Güneydoğu’sunda filizleniyor. Gaziantep’te Logo Yazılım’la yolları kesişen Şenol Anlaş’ın ve Anlaş Otomasyon’un nasıl bölgesinde ilham veren bir büyüme hikayesi yakaladığını bu blog yazımızda okuyabilirsiniz.
Yıldız Teknik Üniversitesi mezuniyetinin ardından doğduğu yer olan Gaziantep’te ilk bilişim yıllarını geçiriyor. 1996’da Ansa Otomasyon Eczacıbaşı P&G distribütörlerinin Güneydoğu Anadolu Projesi’ne talip oluyor ve Şenol Anlaş belki de tüm ticari hayatını değiştirecek sürece adım atmış oluyor. Proje oldukça riskli: Daha önce İzmirli bir firmanın Eczacıbaşı P&G için geliştirdiği bir yazılımdan geçiş yapılacak. “Müşteri Adnan Gıda. Beğenilirse tüm Güneydoğu, beğenilmezse bedava emek” diyerek özetliyor durumu Şenol Anlaş.
Logo ile tanışma da bu süreçte oluyor. Keskin hafızası ile sürümü de hatırlıyor: Logo Gold Dos 2.26. Proje için Birol Cabadak geliyor ve bölge müdürü Beyhan Bey ile idari olarak sürece açıklık getiriyorlar. Gerisi teknik ve proje yönetimi olarak Ansa ve Şenol Anlaş’a kalıyor.
Gaziantep başarılı olunca bölgede bir ciro patlaması yaşanmış. Malatya, Diyarbakır, Elazığ, Mardin ve Kahramanmaraş illerindeki dağıtıcılar da Logo ile birlikte Novell Network üzerinde çalışan Ansa’nın çözümünü kullanmaya başlamışlar. “Bölge için bir katma değer olduğu muhakkak” diyor Şenol Bey. “O bölgede bilgi, başka bölgelerde olduğundan çok daha değerli. Her şey neredeyse 6-7 ay içinde oldu diyebilirim.”
Yoğun dönemin hemen arkasından Yataş Home Center ve Puffy Center projeleri başlıyor. Bu dönemde Ansa Gold Çözüm Merkezi oluyor.
Ardından çoğu başarılı ve değerli çözümün yol haritasına girdiği gibi, İstanbul Şenol Anlaş’ın da yol haritasına dahil oluyor.
1997’de Kadıköy’de ofis açılıyor ve faaliyetlerine Logo Gold Çözüm Merkezi olmanın yanı sıra, Porcan Çözüm Ortağı olarak ta devam ediyor. Porcan Merkez’de yapılan bazı satışların kurulum ve projelendirmesini ise Anlaş Otomasyon üstleniyor. Şenol Bey’in “Müthiş Ankara sinerjisi idi” diyerek tarif ettiği Alimar Jeneratör projesi ise, Alimar’ın Mitsubishi Türkiye Distribütörü olması ile bir dönüm noktasına dönüşüyor.
Bu konfigürasyonun ardından tüm ticari kararlılık ile inovasyon devam ediyor. Porcan dönemi sonrası Anlaş Otomasyon kendi yazılım ekibini kuruyor. 2005’te ise ürün satmayı bırakarak tüm enerjiyi katma değerli çözümlere aktarmaya başlıyor. “O dönemde mutlaka kendi çözümümüzü üretmeliydik” diye anlatıyor Şenol Anlaş. “Bize ait olmalıydı. 2 üniversite hocası eşliğinde akşamları ders bile aldık. 3 bil-a bedel proje yaptık, sadece katma değer üreterek para kazanmak için.”
Elbette bu çabalar ve girişimler boşa gitmiyor. Fabrika Ambar Yönetim Sistemi (FAYS) adı ile Logo dikey çözümler dünyasına sıkı bir giriş yapıyor Anlaş Otomasyon. 2008’te Gaziantep ofisi kapatılarak İstanbul’da ikinci ofis olan Zincirlikuyu ofisi açılıyor.
“İnovasyon arttıkça ve tecrübe edindikçe fark ettik ki know-how, en az yazılım kadar kıymetli oldu” diye belirtiyor Şenol Anlaş. “Fays geliştikçe bunu daha da fazla kavradık. Marka müşteriler bize gelmeye başladı.”
128 karakter barkod ve 256 karakter kare kod ve maliyeti müşteri tarafından yüksek bulunan RFID teknolojisine daha efektif bir alternatif bulmak amaçlı yola çıkarak, Smart Barcode ve Unique Barcode kavramlarını geliştiriyorlar. Her tür donanımla çalışabilirlik ve uyum, komplike ambar yönetim fonksiyonlarına cevap verebilme, Fays ürününü farklı kılmaya başlıyor.
Fays ürününü kullanan hiçbir müşteri artık sayım yapmıyor çünkü anlık sayım ve denetleme var. 65.000 ürünü 50.000 m2 depo alanı olan ve günlük 200 sipariş alan bir işletmenin, sevk, kontrol ve faturalama sürecini 3 saate düşürmüş Anlaş Otomasyon. Üstelik kullanmaya başladıktan sonra, en yoğun 3 aylık dönemlerinde 30 bin avro kayıp engelleyerek! “Bu başarının birkaç sebebi var diyor” Şenol Anlaş ve ekliyor: “İnovasyon ve cesaretin yanı sıra, biz ürüne değil sorunlara âşığız.”
Kendisini en mutlu eden olayı sorduğumda ise şöyle anlatıyor: “Yıl 2016 sonu, müşterimiz Liba Laboratuvarları. İlaç sektöründe faaliyet gösteriyor. Sağlık Bakanlığı müfettişleri denetim için ziyaret ediyor Liba’yı. Biz ise bu denetlemeden habersiz, çok kısa bir süre önce memnuniyet ve kontrol amaçlı ziyaret etmiştik müşterimizi. Yazılım ve sistem ile ilgili tüm stok kontrollerini yapmıştık. Sağlık Bakanlığı’nın bu denetlemesinde Liba, ilaç sektöründe eşine az rastlanır şekilde ‘sıfır hata’ ile belge aldı.”
Sektöründe uzman ve tecrübesi yüksek kadrosu ile faaliyetlerine devam ediyor Anlaş Otomasyon. İnovasyon ve sorunları sevmek her zamanki gibi ön planda.
Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.